08 juni 2022
Identifiera dig på telefon – nytt hos oss
Nu kan du som ringer till oss få mer utförlig hjälp direkt. Du kan nu identifiera dig på telefon med hjälp av bankID.
Sedan förra veckan fungerar vår nya tjänst för att identifiera sig med Bankid via telefon. På så sätt kan vi snabbt bekräfta din identitet när du ringer in till oss och sedan kan vi ge besked om saldo, utveckling och innehav direkt i telefonen när vi pratar med dig som är direktkund hos oss. Detta gäller myndiga privatpersoner och firmatecknare.
– Många av våra kunder har efterfrågat den här möjligheten så nu är vi extra glada åt att kunna erbjuda snabbare service genom att vi nu har möjlighet att identifiera kunder direkt på telefon – istället för att skicka information som kunder efterfrågar via post, berättar Camilla Karlsson, chef för Administration på Didner & Gerge.
Har du några frågor kring detta eller vill du kanske testa den nya funktionen. Tveka inte att kontakta oss. Du kan också läsa mer om våra fonder eller se filmer med våra förvaltare via vår Youtube-kanal.